وضعیت غده سرطانی

💢 یک شهرک نشین صهیونیست که در جریان تجاوز اخیر ارتش اسرائیل به غزه مجروح شده بود بر اثر شدت این جراحات به هلاکت رسید. این شهرک نشین در جریان پاسخ موشکی نیروهای مقاومت فلسطین مجروح شده بود.

💢 وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به همکاری اسرائیل و آمریکا در خصوص الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار داد.

💢فراکسیون «سائرون» در پارلمان عراق خواستار برکناری «فرید یاسین» سفیر عراق در واشنگتن به دلیل اظهارات درباره روابط عراق با رژیم صهیونیستی شد.

💢 اسرائیل جزئیات تازه‌ای از عملیات شکست خورده نیروهای ویژه خود در شرق خان یونس در اواخر سال گذشته پرده برداشت و اذعان کرد که گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس توانسته در این عملیات به اسناد و تجهیزات نظامی نیروهای اسرائیلی دست یابد. و این عملیات به سبب ضعف در آماده‌سازی و اجرا و اشتباهات تاکتیکی، کاملاً با شکست مواجه شده است.

💢 به نقل از جروزالیم پست، «ایهود باراک» در گفتگو با رادیو اسرائیل همکاری با بنیامیین نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی را رد کرد.
ایهود باراک که پیشتر رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی بود اکنون رئیس حزب «اسرائیل دموکراتیک» محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر به یکی از منتقدین اصلی نتانیاهو تبدیل‌شده است.

💢 سی ان ان در گزارشی در زمینه گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران در واکنش به گفته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر احتمال دستیابی ایران به بمب هسته ای نوشت: شواهدی برای این ادعا وجود ندارد، ضمن اینکه ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است.

💢 به نقل از النشره، «حسام الدین آلا» نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل و نهادهای بین المللی دیگر در ژنو تاکید کرد: سوریه مجدداً بر حق حاکمیتی خود در خصوص بازپس گیری کامل جولان اشغالی تا مرزهای سال ۱۹۶۷ تاکید کرده و آن را حق غیر قابل چشم پوشی خود می داند.
وی در ادامه افزود: باید از مقامات اسرائیل به دلیل تجاوزات پی در پی آنها در فلسطین اشغالی و بلندی های جولان سوریه بازخواست شود.

💢 به نقل از العهد، رسانه‌های اسرائیل از تحرکات جدید تل آویو در اطراف غزه خبر دادند. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی، تیپ گولانی از روزهای گذشته در اطراف غزه مستقر شده است و همچنان تعداد نظامیان اسرائیلی در اطراف غزه بیشتر می‌شود.

💢 وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به جدیدترین ادعای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و آنرا در راستای حملات گمراه کننده وی که می کوشد فلسطینی‌ها را انکار کند، دانست. نتانیاهو مدعی شده بود: حفاری‌های باستانشناسی و تحقیقات دی‌ان‌ای نشان می‌دهد که فلسطینی‌ها مردم بومی اسرائیل نیستند.

💢 معاون ترامپ درباره موضوع فلسطین نیز بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: قدس پایتخت اسرائیل است!
وی اضافه کرد: ترامپ به دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطینیان پایبند است و ما با بردباری و تلاش به مسیر خود برای محقق ساختن صلح ادامه می دهیم!

💢 لبنان اعلام کرد هواپیمای جاسوسی اسرائیل در حال پرواز بر فراز نبطیه در ارتفاع پایین رصد شده است.

💢 اسرائیل در حال فراهم کردن مقدمات تخریب صدها واحد مسکونی متعلق به فلسطینیان در قدس اشغالی است.
فلسطینیان اعلام کرده است که دادگاه اسرائیل حکم تخریب منازل فلسطینیان در قدس اشغالی را صادر کرده است.

💢 اسرائیل اعلام کرد، پهپادی را که از نوار غزه برخاسته، ساقط کرده است.
روزنامه «معاریو» نوشت: این پهپاد در شهرک صهیونیستی «زیکیم» در مجاور غزه دیده شده و در حال حاضر ارتش این رژیم در حال بررسی آن است.

💢«جیسون گرینبلات» اعلام کرد: دولت آمریکا موعد رونمایی از طرح معامله قرن را اعلام نکرده و در نهایت این ترامپ است که مشخص می‌کند چه زمانی از طرح رونمایی شود.